Search

Kies nu voor een abonnement met korting

Close this search box.

Camping Borken am See

In minder dan twee uur rijd je van Amsterdam naar de luxe camping Borken am See, wij besluiten hier eens een kijkje te nemen.

Met twee zenuwachtige meiden stappen we een volgepropte auto in, na een winter zonder bezoekjes aan een camping neem je toch altijd veel te veel mee. We geven de meiden beide een Ipad en rijden weg.

Aankomst

Camping

Bij aankomst staat er een vrolijke dame bij de slagboom die ons verwelkomt, we parkeren de auto en melden ons bij de receptie. Maud en Jynthe vliegen direct de speeltuin in en dat geeft ons de tijd om rustig in te checken. Tijdens het inchecken werp ik een schuin oog op de speeltuin waar ik twee lachende kinderen zie roetsjen op de kabelbaan en luisteren we naar de dame die ons alles uitlegt.

Als we klaar zijn met inchecken komt er een man naar onze auto met een golfkarretje om al onze spullen naar de stacaravan te brengen. De camping is autovrij en dat geeft mij een fijn gevoel. Bij het huisje is nog een speeltuintje, één met een springkussen en wederom vermaken de meiden zich prima. Dit geeft ons de tijd om alle spullen uit te pakken en even in het voorjaarzonnetje te zitten op de ruime veranda.

De camping

De campinghond Don komt ons even begroeten en laat zich dankbaar vertroetelen door de meisjes en de camping eigenaar laat de meiden zien welke indrukwekkende kunstjes Don allemaal in huis heeft. Don is namelijk een gepensioneerde hulphond en de meiden zijn behoorlijk onder de indruk.

We lopen een rondje over de camping, het is niet heel groot maar heerlijk ruim opgezet. Tijdens het rondje over de camping komen we vier speeltuinen tegen en deze zijn allemaal anders, van ingewikkelde klimsituaties tot en een springkussen of glijbaan.

Camping

We nemen plaats bij de brasserie naast de camping om een hapje te gaan eten. Ook hier is weer een speeltuin waar de meiden zich prima vermaken. Het terras ligt iets hoger dan de speeltuin, hierdoor heb je goed overzicht op de speeltuin.

Het wordt al laat en lopen terug naar het huisje, poetsen de tanden en brengen de meiden naar bed. Het huisje is ruim en heeft drie slaapkamers, de meiden hebben ieder hun eigen kamer. We zijn eigenlijk allemaal wel moe en wij gaan dus samen met de meiden naar bed. Binnen 5 minuten liggen we alle vier te slapen…

Midgetgolfen

De volgende morgen is Maud degene die ons wekt, heel vroeg maar gelukkig zijn we allemaal lekker uitgerust en klaar om op avontuur te gaan. We hebben ontzettend veel plannen maar naar een flink ontbijt zitten we eigenlijk allemaal in de vakantie modus en besluiten we het vandaag rustig aan te doen. We rommelen een beetje rond het huisje en genieten van het waterige voorjaarzonnetje.

In de middag neemt toch een beetje de onrust toe en gaan we toch iets ondernemen. Maud en Jynthe weten precies wat ze willen doen en wij sluiten ons hierbij aan. We gaan midgetgolfen! Al kletsend lopen we de 18 holes af, voor ons allemaal zijn deze banen goed te doen. Zelfs Jynthe doet met haar 6 jaar gezellig mee.

We sluiten de avond af met een glaasje wijn, een Weißburgunder die zeker de moeite waard is! En genieten van de laatste zonnestralen. Het wordt steeds stiller op de camping… iedereen gaat naar bed, wij ook.

Kletterwald

Vandaag staat er iets op het programma waar we alle vier ontzettend naar hebben uitgekeken, we gaan klimmen in het naast gelegen klimbos. De meiden zijn zenuwachtig, dat merken we aan alles.

We krijgen een uitleg en mogen het een keertje proberen. Als we het allemaal doorhebben mogen we zelf aan gang. We beginnen makkelijk maar al snel blijken de meiden echte dare devils en klimmen over de meest ingewikkelde constructies. Na ruim vier uur klimmen staan we op 7 meter hoogte en wordt het toch te spannend voor de meisjes, gelukkig maar want ook wij staan met knikkende knieën. We klimmen voorzichtig naar beneden en eten een ijsje op het terras.

Fietsen rond de Pröbstingsee

Het is alweer de laatste dag en op de planning staat fietsen met de familiefiets. Maar eerst ontmoeten we Borky de camping mascotte. Als Jynthe is uitgeknuffelt met Borky stappen we op de fiets. De fiets is voor vier personen, twee die trappen en voorop 2 zitjes. Direct wil Maud fietsen maar helaas zijn wij te zwaar om voorop te zitten. Achteraf was dit maar goed ook, het is best een stukje en vier personen vooruit trappen op de fiets is nog best een uitdaging.

De grootte van het rondje om het meer is prima te doen, ruim 4 km en als je doortrapt gemakkelijk in een half uurtje te doen. Maar dat is niks voor ons, dus we doen het rustig aan. Het meer is adembenemend, met hier en daar een waterfiets. We fietsen een stukje om vervolgens een pauze in te lassen bij een speeltuin. Onderweg vinden we nog een terras waar we een ijsje eten, dit blijkt de waterfietsen verhuur te zijn. Ook leuk om te doen, maar wij vinden het fietsen leuker.

Afscheid

Terug op de camping verdwijnen de meiden direct een speeltuin in, dat geeft ons de gelegenheid om rustig de tassen in te pakken. Als alles in de auto staat proberen we de meiden uit de speeltuin te halen. Helaas hebben ze nog helemaal geen zin om naar huis te gaan en vloeien de tranen rijkelijk. De gemaakte vriendjes staan er een beetje verloren omheen en ik voel een golf van herinneringen door m’n lijf. Dit is echt een herinnering… één van mijn eigen jeugd en één voor de meiden.

Over Camping Borken am See

De jonge familiecamping Borken am See ligt aan de ‘Pröbstingsee’, zo’n 10 km van Bochholt. Hier ervaar je rust in de natuur gecombineerd met geweldige faciliteiten voor het hele gezin. Ideaal voor kinderen tot ca. 13 jaar. Naast een uitgebreid buitencentrum en een restaurant zijn er ook veel speelmogelijkheden voor kinderen: zwembad, waterspeeltuin, springkasteel, diverse speeltuinen, klimtoestellen, minigolf, waterfietsen en veel meer.

De camping is het ideale startpunt voor uitstapjes in de omgeving, zoals het tropische zwembad Aquarius, paintball, de bowlingbaan in Borken (ca. 4 km), Movie Park Germany in Bottrop (ca. 39 km), het mooie speelpark Ketteler Hof in Haltern am See (ca. 35 km) of ponyrijden bij de ponyboerderij in Isselburg (ca. 28 km).

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Camping Borken am See

Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op Fabulous Mama magazine!

Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen en toffe winacties? Volg Fabulous Mama magazine op InstagramFacebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

cover fab mam 1 2024

Shop losse edities

Bestel Fabulous Mama en krijg hem gratis thuisbezorgd!

ALLEEN VOOR NIEUWE ABONNEES​

Ontvang 6x Fabulous Mama op de deurmat én een persoonlijk cadeau naar keuze.