Kinderbrillen merk Junior & Junior stroopt haar mouwen op om ouders bewust te maken van de gevolgen van beeldschermen op de gezondheid van kinderogen!
Het aantal kinderen dat aan de bril moet stijgt enorm maar weinig mensen weten waarom? Jongere generaties worden steeds vaker bijziend, de invloed en gevolgen van schermpjes is enorm.
Schermtijd
De gemiddelde schermtijd voor kinderen is nog nooit zo hoog geweest. Kinderen en hun “screens” zijn onafscheidelijk. En al dat lezen, scrollen en gamen op een device kan schadelijk zijn voor hun zicht.
Er is te weinig kennis bij ouders & bij leraren over de invloed van teveel dichtbij kijken. Kinderen spelen te weinig buiten! Het feit dat in China 95% van de kinderen een bril heeft is een zorgwekkend voorland.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat de leefregel 20-20-2 helpt om kinderogen te beschermen. Het staat voor: * 20 minuten focus * 20 seconden wegkijken * 2 uur per dag naar buiten.
Junior & Junior start haar campagne tijdens Back-to-School in september en gaat, naast gebruik van alle social kanalen, actief scholen informeren met korte & frisse DM die zo doorgestuurd kan worden naar ouders. Goede timing want leren start namelijk met goed zicht!
Brillen bestellen vanuit huis
De hele collectie is vanuit huis te bestellen: online staan tips voor de juiste maat en glazen, en voor het bijstellen van het montuur. Oogmetingen en controles worden bij kinderen tot 12 jaar altijd gedaan door een orthoptist of optometrist, niet door een opticien. Een winkelbezoek is dus sowieso overbodig. Met de Try Me Box van Junior & Junior pas je, tegen verzendkosten, gratis een selectie van vier brillen gewoon thuis. Eenmaal een favoriet model gekozen, maakt Junior & Junior de bril op maat en stuurt hem op.
Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Junior & Junior
Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op Fabulous Mama magazine!
Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen en toffe winacties? Volg Fabulous Mama magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.