Uit onderzoek van speelgoedfabrikant Hasbro blijkt dat ouders gefrustreerd raken als hun kinderen de kleuren mixen. Of nog erger, in het verkeerde potje terugstoppen (‘geel hoort toch echt in het potje met het gele deksel!’). Nergens voor nodig, vindt Play-Doh. Het bevordert juist de creativiteit van je kind. Daarom lanceert het wereldberoemde kleimerk de campagne Mix It Up! en maakte het samen met de bekende zanger Jaap Reesema het lied ‘Mixen Maar’. Je kunt dit vanaf vandaag beluisteren via Spotify onder de artiestennaam Doh-Doh.
Jaap: “Ik heb zelf twee kinderen die graag met klei spelen. Ze moeten gewoon lekker kunnen kleien zonder zich druk te hoeven maken om hoe de creatie eruit komt te zien. Want dan gaat de lol er wel vanaf natuurlijk! Als ouders moeten we onze kinderen juist stimuleren creatief te zijn. Daarom heb ik dit liedje gemaakt.”
Play-Doh stimuleert onbezorgd spelen, zonder volwassen beperkingen. Want waarom moet een banaan per se geel zijn? En wie zegt dat de kleuren niet door elkaar mogen? Kijk wat er gebeurt als je de fantasie van je kind de vrije loop laat. Ontdekken en onderzoeken, experimenteren met kleuren, vormen en texturen – daar draait het om. Elk kleiwerk is een uniek staaltje kunst dat de identiteit van jouw kind naar boven brengt. Leun rustig achterover en je zult versteld staan van hoe het creatieve brein van je kind werkt.
Kortom: laat die hang naar Instagram-perfectie lekker los, zet het lied ‘Mixen Maar’ aan en kneed de kleuren gerust door elkaar. Dat is juist onderdeel van de lol. Sterker nog: koester die blauw-gele giraf op wielen en de roze dolfijn met groene stekels. Play-Doh staat zo voor creatief bezig zijn en eíndeloos speelplezier. Ideaal nu het gure herfstweer voor de deur staat. En last but not least: wees niet bang voor de troep in huis! Samen opruimen met je kind kan ook leuk zijn.
Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op Fabulous Mama magazine!
Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen en toffe winacties? Volg Fabulous Mama magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.