Duurzaam sneakermerk Komrads sluit webshop op Black Friday als statement. In plaats van kooplust op te wekken met stevige kortingen waarmee ondernemers de verkoopcijfers sky-high zien gaan, kiest het sustainable sneaker label Komrads ervoor om de webshop af te sluiten op Black Friday.
Black out on Black Friday
Dit besluit zal niemand verbazen. Het merk dat streeft naar een no-waste maatschappij zegt expliciet NO tegen Black Friday. Een dag die hyperconsumentisme aanspoort met nieuwe aankopen en er uiteindelijk voor zorgt om het oude weg te gooien. Of nog erger, aanzet tot impuls aankopen, die achteraf vaak niet nodig zijn en waar snel weer afscheid van wordt genomen. Met alle gevolgen van dien!
Net als vorig jaar zal het sneakermerk Komrads vandaag niet strooien met torenhoge kortingen die aanzetten tot aankopen die je vaak niet nodig hebt. Black Friday is namelijk allesbehalve duurzaam te noemen omdat er altijd iemand zal moeten betalen voor onze koopjes. De planeet krijgt het hard te verduren doordat deze overconsumptie gigantisch veel afval produceert.
Als je vandaag incheckt bij www.komrads.world zul je tips aangereikt krijgen om meer te weten te komen over duurzaamheid, het klimaat en onze planeet. Hoe? Door het delen van onder andere documentaires, boeken, podcasts en blogs over duurzaamheid en het klimaat willen ze stimuleren wat er concreet gedaan kan worden om onze planeet te redden.
Komrads
Komrads staat bekend om hun vegan sneaker, de APL, gemaakt uit o.a. appel-leer. Hiermee oefenen ze een minimale impact op het milieu uit. Ook hun befaamde sneakers, de ICNS, zijn recent in een volledig duurzaam jasje gestoken om de cirkel rond te maken! Zo worden de sneakers o.a. gemaakt van 100% gerecycled rubber en 100% gerecycled katoen en PET-flessen.
Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Komrads.
Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op Fabulous Mama magazine!
Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen en toffe winacties? Volg Fabulous Mama magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.