Monica van Ee staat aan het hoofd van het Nederlandse huidverbeteringsmerk hannah. Ze is ook voorzitter van de Nederlandse Cosmetica Vereniging en National Director van Miss Nederland. Het mooiste van haar werk? “Met hannah geven we vrouwen hun zelfvertrouwen terug. Dat is onbetaalbaar!”
Hoe ben je bij hannah terechtgekomen?
“In 1979 werd hannah opgericht door mijn goede vriendin en schoonheidsspecialiste Hannah Hakze. Ze had een eigenwijze mening over huidverzorging en vroeg in 2004 of ik wilde helpen bij de marketing van haar bedrijf. Ik zeg altijd: met vriendinnen moet je wandelen en niet handelen… Maar wij kenden elkaar al twintig jaar en ik besloot het toch te doen. In 2006 is Hannah overleden aan kanker. Op haar sterfbed heb ik beloofd voor haar dochter en haar bedrijf te zorgen. Die belofte heb ik waargemaakt.”
Het merk hannah richt zich ook op jonge vrouwen. Wat zijn bij hen veelvoorkomende huidproblemen?
“Wat veel voorkomt zijn onzuiverheden, zwangerschapsmaskers en striae. Striae is eigenlijk een groot litteken, dat je indirect ook als een rimpel kunt zien. Daartegen kunnen crèmes met een hoge concentratie vitamine E helpen, ook preventief. Een zwangerschapsmasker is een hormonaal pigmentprobleem. Dat is hardnekkig, maar je kunt er wel wat aan doen. De meeste vrouwen met een hormonale disbalans hebben last van onzuiverheden. Wat we vaak zien: een vrouw stopt met de pil om zwanger te worden en ineens komt de acne, haar lichaam gaat terug naar de hormonale cyclus van de puberteit.”
Wil je meer lezen over hannah? Dat kan in Fabulous Mama editie 2-2023, deze bestel je hier.
Wil jij geen enkele editie missen? Abonneer je dan nu op Fabulous Mama magazine!
Wil je op de hoogte blijven van de leukste artikelen en toffe winacties? Volg Fabulous Mama magazine op Instagram, Facebook en meld je aan voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.